Friday, November 18, 2016

Tips Mencuci wajah Dengan Betul

Jom Bersihkan Wajah!!


Mencuci wajah adalah perkara yang wajib dilakukan oleh setiap orang tidak tertumpu kepada wanita sahaja lelaki juga perlu dalam penjagaan kulit muka. Kulit muka yang di rawati dengan rapi tidak mudah untuk ditumbuhi jerawat atau pun mempunyai bintik-bintik hitam atau bintik-bintik putih. Untuk tips menghilangkan bintik hitam boleh ikuti di link ini: tips hilangkan bintik hitam.

Jika anda pengguna tegar alat solek, ia adalah perkara yang wajib untuk dilakukan bagi memastikan kebersihan kulit wajah. Bagi suri rumah juga jangan diambil ringan ya! anda juga perlu teliti dalam penjagaan kulit muka. 

Di sini saya kongsikan sedikit tips pencucian muka bagi merawat wajah agar tampak segar dan sentiasa sihat.


Langkah pertama 
Bersihkan muka dari sisa kekotoran make up. Wajib ya. Gunakan kapas muka dan sapukan pembersih make up dan ratakan di seluruh wajah. 

Namun jika anda pengguna Nutriwhite Sahklee, Gunakan Nutriwhite Action Remover untuk membesihkan wajah daripada kekotoran, kulit-kulit mati dan make up. Pastikan anda menyapu disekeluruhan muka dan sentalkan muka anda secara lembut. 

bersihkan muka anda dengan menggunakan air. 

Langkah kedua
Bersihkan telapak tangan dan picitkan pencuci muka dan gosokkan sedikit sehingga ia berbuih. kemudian sapu dan ratakan disekitar wajah. urutkan wajah anda sepeti rajah di bawah. Untuk bahgian dahi dan hidung (kawasan yang berminya) lakukan urutan selama 20 saat. 

Untuk mendapatkan cucian yang mendalam gunakan pencuci muka NutriWhite Gentel Deep Foaming Cleanser. Serius best gunakan pencuci muka ini, masa pregnant hanya pencuci muka nutriwhite sahaja yang boleh digunakan. penuci muka lain buat muka saya ditumbuhi jerawat. 

Ikuti urutan muka seperti rajah di bawah. 
Langkah ketiga
Bersihkan wajah, Bilas wajah sehingga bersih. gunakan juga air sejuk untuk menutupi liang pori-pori yang terbuka semasa pencucian muka. 

Tuangkan sedikit NutriWhite Soothing Radience Whitening Softener di telapak tangan dan ratakan disekitar wajah dan leher. NutriWhite Soothing Radience Whitening Softener bertindak untuk mengelakkan wajah menjadi kering. 

Langkah keempat
Letakkan pelembab wajah Nutriwhite Daily Defense Whitening Essence. Pelembab ini sangat bagus untu wajah bertujuan untuk mencerajakn dan menegangkan kulit. 

Selain daripada langkah-langkah di atas, perlu diingatkan juga untuk mengambil air masak secukupnya ntuk mengekalkan kelembapan kulit secara menyuluruh. Jika inginkan kesan kulit wajah yang cantik secar menyeluruh, anda juga boleh mengamalkan set kulit cantik shaklee untuk membekalkan nutrien yang secukupnya kepada tubuh badan. 


untuk sebarang pertanyaan dan pembelian hubungi saya ya. 

No comments:

Post a Comment