Thursday, November 17, 2016

Hilangkan Jerawat Secara Berkesan

Jerawat adalah musuh yang paling utama bagi wanita. Kehadiran jerawat ini sedikit sebanyak akan mengganggu penampilan seseorang wanita dan juga merendahkan tahap keyakinan diri seseorang wanita.


Tapi tahu tak anda faktor-faktor yangmenyebabkan tumbuhnya jerawat di muka atau di anggota badan lain? Jom kenal pasti faktor penyebab jerawat


Faktor Penyebab JERAWAT 


1. Hormon

Perubahan hormon di dalam badan menyumbang kepada pertumbuhan jerawat. Kebiasaannya apabila ketidakstabilan hormon berlaku ketika waktu haid akan menyebabkan pertumbuhan jerawat.

2. Jenis Kulit

Jenis kulit juga antara penyumbang utama kepada jerawat. Kebiasaannya jenis kulit yang berminyak mudah untuk ditumbuhi jerawat. Jenis kulit ini akan menyumbng kepada peyumbatan liang pori-pori kulit dan seterusnya menghasilkan bintik-bintik hitam dan bintik putih disekitar wajah dan jika dibiarkan maka terjadinya jerawat.

3. Liang pori-pori yang besar

Liang pori-pori besar lebih mudah untuk terjadinya jerawat di sekitar muka dan wajah. Liang pori-pori yang besar jika tidak di basuh muka dengan bersih akan menyebabkan penyumbatan liang pori-pori. dan lama kelamaan akan terbntuk jerawat.

4. Tidak menjaga kebersihan kulit

Tidak menjaga kebersihan kulit juga adaah salah satu penyumbang kepada terjadinya jerawat. Seeloknya bersihkan muka dua hingga tiga kali dengan pencuci muka. Pastikan juga anda menggunakan toner dan pelembab muka yang sesuai bagi memastikan kulit muka sentiasa bersih dan bernafas. Kegagalan untuk membersihkan muka daripada kekotoraan dan juga kesan alat solek akan menyebabkan kulit mudah ditumbuhi jerawat.

5. Gaya hidup yang tdak sihat

Jika anda penggemar kepada makanan yang berminyak, makanan segera dan tidak mengamalkan gaya pemakanan seimbang, anda juga berpotensi untuk menyumbang kepada pertumbuhan jerawat. Pemakanan yang seimbang adalah penting bagi memastikan bekalan nutrien yang secukupnya kepada tubuh badan. Pastikan juga ambilan air masak / air putih adalah secukupnya mengikut berat badan anda.

 6. Stress

Jika anda tergolong daam golongan yang sentiasa stress akibat tekanan kerja atau masalah, anda juga berpotensi untuk ditubuhi jerawat. Stress penyebab juga kepada perubahan horman dalam badan. Oleh itu tangangi stress anda sebaiknya serta lakukan aktiviti riadahdan bina jaringan sosial dengan baik.

7. Penggunaan make up

Salah satu penyumbang kepada pertumbuhan jerawat adalah disebabkan penggunaan make up yang tidak bersesuain dengan kulit atau tidak dibasuh dengan sempurna. Kegagalan anda membersihan muka daripada bahan make up ini akan menyebabkan ling pori-pori tersumbat dan lama-kelamaan akan menghasilkan jerawat.


Atasi Masalah Jerawat dengan SET KULIT SHAKLEE.

Terdapat beberapa Set Shaklee yang boleh diambil untuk menangani masalah kulit berjerawat ini. Ramai yang berpuas hati dengan penggunaan set kulit cantik Sahklee. Set Kulit Cantik ni menjaga kesihatan kulit dari dalam dan mengimbangi hormon dalam badan. 

 Set kulit Cantik Asas

Set kulit cantik asas sesuai bagi yang tidak mengalami masalah jerawat yang teruk. Ini juga berperanan untuk memudarkan kesan parut jerawat. 


 Set kulit cantik 

Set kulit Cantik ini sesuai untuk masalah jerawat yang banyak. Mengimbangan hormon dan memudarkankesan parut jerawat.

Kulit cantik dan mulus

bagi anda yang mempunyai masalh liang pori-pori besar, anda digalakkan untuk menadi konsumer Collogen Powder. Penggunaan yang konsistan bukan sahaja dapat membantu dalam mengecikan liang pori-pori malah dapat memudarkan parut-parut jerawat. 


Hubungi saya selaku pengedar sah Shaklee untuk sebarang pertanyaan dan pembelian. 
Untuk mendapatkan lebih penjimatan jom sertai kami sebagai hli shaklee. 


No comments:

Post a Comment