Wednesday, April 2, 2014

Set Berpantang Shaklee yang SUPERB

Assalamualaikum...

Best sangat ke SET BERPANTANG SHAKLEE ni sampai semua orang dok kata memang best?

Berpantang untuk anak kedua ni saya berpeluang menggunakan set berpantang shaklee. Memang terasa kelainan berpantang kali ini. Masa anak pertama saya berpantang dengan ubatan tradisional. Memang terasa badan kurang bermaya dan penat sedikit. Biasalahkan anak pertama mana tau lagi rasa bangun malam dua pat lima kali. heheh.

Apa yang best sangat dengan set berpantang shaklee ini sampai hati sudah jatuh cinta dengan produk Shaklee. 1st and the most important thing produk-produk Shaklee ini memang halal dan 2nd telah diuji secara klinikal. Vitamin-vitamin dalam set berpantang Shaklee membekalkan vitamin-vitamin yang diperlukan oleh badan semasa tempoh berpantang. Sebagaimana yang anda telah tahu, semasa proses bersalin anda akan kehilangan banyak tenaga. Rehat yang secukupnya adalah sangat diperlukan untuk menggantikan tenaga yang telah hilang. Bagi yang bersalin secara pembedahan, penjagaan luka perlu dititikberatkan. 

Selain rehat yang secukupnya faktor pemakanan juga memainkan peranan penting semasa tempoh berpantang. Pengambilan makanan yang kaya khasiat pada minggu-minggu awal selepas bersalin penting untuk mengembalikan kecergasan diri dan menyembuhkan luka. Selain makanan, ibu dalam pantang turut disarankan agar minum banyak air bagi menggantikan cecair yang hilang dari tubuh dan membekalkan susu yang mencukupi untuk bayi. 

Set Berpantang Shaklee 


Jom lihat fungsi setiap vitamin dalam Set Berpantang Shaklee:

Vitalea : Lengkap dengan zat besi.Ianya diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh. Ia dapat meningkatkan kesihatan secara menyeluruh dan memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas. Ia juga berfungsi sebaga penambahan tenaga segera kepada ibu selepas berpantang.

B-Complex: Mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh. Menukrkan makanan kepada tenaga, melawan tekanan, mencegah anemia. Mempunyai sistem penyerapan bioaktif bagi meningkatkan penyerapan asid folik yang membantu dalam proses penyembuhan rahim.

Vitamin C sustain Release: Fungsi vitamin C adalah untuk membantu meningkatkan sistem imun badan serta memperbaiki simptom pendarahan. Vitamin C juga berperanan dalam membantu dalam penyembuhan luka semasa bersalin. 

Zinc Complex: Menghalang keguguran rambut, meningkatkan imunisasi badan serta membantu dalam mempercepatkan penyembuhan luka.

Ostematrik : Mengurangkan simptom seperti kejang, kembung, kemurungan. Ostematrik juga berperanan membekalkan kalsium yang diperlukan oleh tubuh badan. 

ESP: membantu dalam mengoptimumkan penyerapan nutrien lain serta membekalkan tanaga berpanjagan kepada tubuh badan. Penting bagi ibu berpantang untuk memastikan badan dalam keadaan cergas. 

Untuk tambahan anda juga boleh mengambil Alfalfa complex untuk menambahan penghasilan susu serta GLA complex untuk memperbaiki horman selepas bersalin.


Kepada mommy-to-be selamat berpantang ya. Jaga kesihatan anda sebaiknya!! Berminat untuk mencuba SET BERPANTANG SHAKLEE ini jangan segan silu contact saya.

FB: Noorizdayantie Samar
Fpage: Mommy Izzatie
Email: yantie3011@gmail.com
Whatsapp: 0195590084

**tidak boleh diambil oleh ibu/ibu yang mempunyai bayi elergi alfalfa, SLE & penyakit autoimmune yang lain**

No comments:

Post a Comment