Wednesday, March 22, 2017

Penting ke suplement dalam diet seharian?

Bila sebut supplement sahaja pelbagai reaksi yang kak yan dapat. Ada yang kata penting ada pula yang sesetengah itu perlu dan ada juga yang katakan tidak perlu langsung.

Ada juga yang berkata..

"kau tengok nenek aku, masih sihat tanpa supplement apa2. mata cerah lagi."

kak yan tak nafikan orang dulu-dulu sangat pandai menjaga kesihatan. kesihatan diri dan keluarga. kesihatan mereka juga disebabkan faktor gaya sihat dan cara pemakanan yang mereka amalkan.

namun jika dibandingkan dengan kita yang serba serbi nak mudah dan cepat, rasa-rasa terjaga tak gaya pemakanan dangaya hidup sihat di rumah? adakah kesemua jenis makanan yang kita makan kesemuanya dari cucuk tanam sendiri? rasanya hanya 10% sahaja bukan. Lagi 90% beli dari pasar dan kalau tak sempat sangat amik makanan diproses atau fast food. 

Tahukah anda faktor pemakan kini boleh menyumbang kepada tercetusnya pelbagai penyakit. Radikal bebas yang banyak kini antara faktor pencetus kepada penyakit serius. jadi memang tidak hairan jika di usia remaja telah mendapat penyakit kronik. buktinya pergi sahaja ke klinik atau hospital swasta pesakit terlalu ramai sehingga terpaksa menunggu giliran.

Jadi bagaimana suplement ini membantu?

disebabkan makanan harian anda tidak dapat membekalkan sepenuhnya nutrien perlu untuk tubuh badan, maka supplement ini penting. supplement inilah yang berperanan untuk menampung lopong-lopong nutrien yang tidak cukup dalam badan.

Cuba bayangkan jika setiap hari nutrien perlu tidak dibekalkan sepenuhnya kepada badan, apa akan berlaku jika berlarutan sehingga bertahun lamanya. sel-sel yang tidak  mendapat nutrien secukupnya ini akan rosak dan ia akan menyebabkan pelbagai penyakit. dan salah satu penyakit yang sangat digeruni adalah kanser.

Jadi sebelum sel-sel badan rosak, kita seharusnya semak semula makanan yang diambil adakah ia mencukupi untuk keperluan badan? jika anda jawab tidak dan perlukan supplement saya boleh cadangkan supplement yang berkesan selamat dan semulajadi.

untuk pembelian supplement dan sebarang pertanyaan tentang supplement shaklee whatsapp kak yan

019.559.0084
SID 885939



No comments:

Post a Comment