Friday, January 19, 2018

MINYAK IKAN TERBAIK UNTUK IBU HAMIL

untuk ibu-ibu hamil, sangat disarankan untuk menambahkan pengambilan minyak ikan dalam diet pemakanan harian. Pasti ada yang tertanya, mengapa minyak ikan ini perlu diambil ketika kandungan memasuki 3 bulan, atau lebih kurang 21 minggu. 

minyak ikan yang kaya dangan DHA, EPA dan OMEGA-3 memberikan kebaikkan bagi ibu mengandung dan bayi di dalam kandungan. jom ketahui lebih lanjut tentang kelebihan minyak ikan ini kepada ibu hamil. 


IBU HAMIL 


kepentingan omega-3 di dalam diet harian ibu hamil dapat menurunkan risiko kelahiran pramatang. selain itu juga, pengambilan Omega-3 yang ada di dalam minyak ikan juga membantu dalam mengurangkan risiko komplikasi kehamilan akibat preeklampsia (tekanan darah tinggi semasa kehamilan). 


BAYI DALAM KANDUNGAN 


1. menggalakkan pertumbuhan janin yang sihat dengan menigkatkan aliran darah dalam plasenta. 
2. memudahkan perkembangan mata dan struktur otak dengan sewajarkan ketika di dalam rahim. 
3.mengukuhkan koordinasi mata-tangan pada bayi. 
4. mengurangkan risiko bayi untuk mendapat alahan 
5. menggalakkan perkembangan OPTIMUM otak, janin, mata sistem imun dan saraf terutamanya semasa trimester ketiga. 
6. menggalakkan perkembangan saraf otak. 


kajian juga telah menunjukkan bahawa ibu-ibu yang mengambil makanan tambahan DHA semasa tempoh kehamilan, melahirkan bayi dengan kemahiran menyelesaikan masalah yang lebih baik pada usia 9 bulan berbanding dengan ibu yang tidak mengambil makanan tambahan ini. 

jadi jika anda adalah ibu hamil amat digalakkan untuk menambahkan pengambilan minyak ikan seawal usia kandungan lagi. ia bukan sahaja terbukti dapat membantu dan menyokong kesihatan untuk ibu hamil, malah dapat membantu dalam menigkatkan perkembangan optimum otak bayi. 

Oleh itu, perlu bijak dalam membuat pembelian minyak ikan yang kaya dengan sumber-sumber yang dinyatakan. Untuk kak yan, akak akan syorkan OMEGA GUARD SHAKLEE. 




Omega Guard Shaklee menjalani penyulingan molekul yang mana ia melalui proses yang meletakkan ikan di dalam kaeadaan vakum - membolehkan ia mendidih pada suhu yang lebih rendah untuk melindungi dari rosak. ini membolehkan EPA dan DHA dipisahkan daripada logam berat. Di mana toksin dapat disingkirkan melalui proses ini. proses penyulingan molekul ini juga dapat mengurangkan bau dan rasa hanyir ikan. 

untuk pertanyaan lanjut
hubungi : yantie
whatsapp : 0195590084














#ibuhamil
#babycerdik



No comments:

Post a Comment