Monday, December 10, 2012

Khasiat bawang putih dalam bentuk tablet

Ramai yang telah mengetahui bahawa bawang putih mempunyai khasiat yang tinggi kepada kesihatan. Namun tidak semua orang boleh menelan bawang putih ini secara begitu sahaja kan..kan  (termasuklah saya). Tahukah anda apakah khasiat-khasiat bawang putih ini kepada sistem badan? Antara khasiat-khasiat bawang putih ini adalah:

1. Anti bakteria dan anti virus - Allicin yang terkandung di dalam bawang putih ini bertindak sebagai antivirus dan anti bakteria. 

2. Mengurangkan risiko kanser- Bawang putih yang kaya dengan antioksidan Selenium mengurangkan radikal bebas di dalam salur darah. 

3.  Mengurangkan risiko strok - bahan yang terkandung di dalam bawang putih ini merangsang penghasilan nitric oksida pada dinding salur darah. Melancarkan peredaran darah dan mengawal tekanan darah untuk mengelakkan tekanan darah tinggi. 

4.  Anti inflamasi - Bawang putih mempunyai bahan antiflamasi yang mengurangkan penyakit asma, inflamasi arhritis pada sendi. 

5.  Membantu sistem pencernaan - Bawang putih akan merembeskan gastic asid untuk membantu dalam sistem penghadaman.

6. Menigkatkan sistem imunisasi - meningkatkan aktiviti sel darah putih untuk melawan jangkitan dan tumor.

7. Mengurangkan kolestrol - Di-sulphida yang terkandung di dalam bawang putih membantu dalam menurunkan kolestrol dalam saluran darah.

8. Kandungan iodin yang tinggi - bawang putih mempunyai kandungan iodin yang tinggi dan baik untuk penghidap hipertirod. 

Apakah kandungan Garlic Shaklee??

1. Pengekalan 100% Allicin aktif
2. Dwi teknologi dilakukan untuk mengawal bau garlic
3. Perisa semulajadi terhasil dari 2 kombinasi ekstrak herba iaitu Rosemary dan Spearmint.
4. Mengandungi pelbagai jenis vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif Garlic dan meningkatkan keberkesanan Garlic dalam tubuh. Kebiasaan vitamin E yang digunakan dalam dunia perubatan adalah γ-tocopherol.
5. Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang bersamaan 2 ulas bawang putih segar.

Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah. Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan. Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik.

info: kak laila 

Lagi kelebihan bawang putih ini
merupakan antibiodtik 100% daripada bahan semulajadi. So kepada sesiapa yang khuatir dengan kesan sampingan pengambilan ubat antibiotik disebabkan penyakit seperti selsema, batuk, dll, Anda di sarankan untuk mengambil supplement garlic ini kerana ia merupakan 100% semulajadi, tanpa bahan tiruan, perasa, dan bahan sintetik yang boleh memberi kesan kepada kesihatan.

Berminat?? Hubungi saya untuk mendapatkan kosultasi secara PERCUMA! EMAIL: yantie3011@gmail.com / SMS/CALL:0195590084

No comments:

Post a Comment