Thursday, December 1, 2016

Cara Cari Wang Lebih dengan modal kecil

Assalamualaikum dan Selamat pagi semua!


Memandangkan ekonomi yang tidak stabil, dengan kegawata mata wang Malaysia kini. Side income untuk sesebuah kekeluargaan itu perlu. Bagi saya sendiri yang tidak bekerja dan belanjawan sepenuhnya tertumpu pada monthly income gaji en suami memang agak payah untuk mai berbelanja secara berlebihan.

Alternatif saya dan suami kami paksa diri untuk mencari side income yang boleh di jana secara pasif. Bagaimana?

Untuk saya, ada beberapa side income yang saya jana dan ambil untuk menampung keperluan sendiri. (bukan bermakna en.suami tak bagi duit belanja untuk diri sendiri) saya lebih suka berdikari. wang peruntukan en. suami untuk isteri tersayang dia ni sepenuhnya dimasukkan ke ASB. Dan bila keadaan tersangat perlu sahaja saya akan keluarkan.

Untuk tempoh 11 bulan (jan hingga nov) saya akan menjadi guru tuisyen di pusat tuisyen di sini. seminggu hanya 3 hari /6 jam sahaja pada waktu malam. Sebab waktu anak-anak boleh saya tinggalkan sekejap di bawah pengawasan en.suami. Income bulanan ni lah saya gunakan untuk keperluan diri dan buat modal untuk berniaga online secara kecik-kecilan. Banyak juga bisness yang saya jalankan antaranya perngaan stookin dan handsock, tundung dan inner dan SHAKLEE.

Banyak juga perniagaan dan jenis yang saya sertai, antara kesemua pernigaan ini,  paling best sekali berbisnes dalam perniagaan SHAKLEE. KENAPA?

BUSINESS SHAKLEE ini mempunyai banyak kelebihan dari segi :

MODAL KECIL 

Modal yang kecil sebagai permulaan serendah RM68.90 sahaja untuk tempoh seumur hidup (dan pada tahun ini sahaja perlu membeli voucher sebanyak RM30) dan Voucher ini pula boleh digunakan semula tau!.

TIDAK PERLU MAINTAIN UNTUK AMBILAN BULANAN

Untuk perniagaan yang lain saya perlu maintain untuk ambilan bulanan atau 3 bulan sekali ambilan. DAn setiap ambilan tu bernilai hampir RM500 ringgit. Tapi dalam SHAKLEE andai kita tidak membuat belian dalam sebulan, keahlian kita tidak mati atau expired. Best tak?

TIDAK PERLU SIMPAN STOK

Untuk kebanyakan perniagaan stok perlu dibeli untuk memudahkan pembeli. Tapi melalui pernigaan Shaklee ni anda tidak perlu langsung menyimpan stok. Jika ada pesanan dari pelanggan anda boleh buat beian secara online atau walk ini ke brnch. Mudah tak?

KUMPULAN BIMBINGAN

Dalam group Shaklee saya serta kumpulan bimbingan sangat supportive. Sentiasa membantu antara satu sama lain. kelas online dan offline juga sentiasa di adakan. Bak kata walaupun saya di johor dan kelas ada di Kuala lumpur, itu bukan penghalang. Online sahaja.

Jadi jika anda berminat untuk mencari wang lebih, side income yang best dan pelbagai pulak ganjaran yang di tawarkan, boleh hbungi saya untuk keterangan lanjut tau!




No comments:

Post a Comment