Monday, November 28, 2016

Vitamin Untuk Daya Tahan Tubuh Keuarga

Assalamualaikum...

Musim cuti sekolah dah bermula, maka mood untuk bercuti juga tinggikan.lagi-lagi jika dah plan nak bawa anak-anak ke sesuatu destinasi yang di tuju. Semua maklum juga hujung tahun di Malaysia merupakan musim hujan. Wabak selsema dan demam memang senang sangat untuk dijangkiti lagi-lagi kanak-kanak. Jadi sebelum travel ke mana-mana jom sediakan beberapa vitamin wajib untuk diri anda dan anak-anak, tidaklah nanti semasa dalam perjalanan jika mereka dijangkiti penyakit kalut pula kita nak ke klinik-klinik atau farmasi. 

Jika anda travel keluar negara juga ia merupakan suatu keperluan yang wajib di bawa. Tidaklah nanti ketika berada diluar sana perlu mengeluarkan sejumlah wang yang besar untuk membeli ubat-ubatan di sana.

Untuk Vitamin wajib yang perlu di bawa bersama semasa travel ini cadangan saya :

1. Nutirefon - Nutriferon ini bertujuan untuk meningkatkan sistem imun tubuh badan. Ia merupakan serbuk yang diperbuat daripada biji labu. Jika selsema dan demam terus berikan anak atau ahli keluarga yang sakit dengan nutriferon ini.



2. Sustained Release Vita C Plus - Kebaikkan Vitamin C ini  memang tidak dapat disangkal lagi. Sememangnya saya mengamalkan Vitamin C shaklee sekian lama. Alhamdulillah jarang dujangkiti demam atau selsema. Ia juga berperanan untuk mengecutkan jerawat tau! Ibu-ibu wajib ambil ini untuk cantik sama!


3. Omega guard - Omega guard ini membantu dalam menguatkan paru-paru dan meningkatkan sistem imun badan. Ia juga membantu untuk mengeluarkan kahak yang terdapat di kerongkong anda.


Wajib tau bekalkan perjalanan anda dengan kesemua vitamn ini. Badan sihat baru seronok anak-anak dan kita juga gembira ketika bercuti. Masih sempat lagi untuk membuat belian untuk kesemua vitmin ini! Jom hubungi saya untuk maklumat lanjut!!


No comments:

Post a Comment