Sunday, November 20, 2016

Tips Kurangkan Rambut Gugur



Tensionkan apabila anda menyikat rambut, segumpal rambut turut terlekat di sisir sikit. Lagi bertambah sakit apabila ia mula menampakkan bahagian kulit kepala. Malu dengan keluarga dan rakan-rakan. Keyakinan diri untuk berdepan dengan orang pun turut menurun.

Apakah punca Rambut GUGUR?


Ada pelbagai  faktor yang menyebabkan rambut anda mudah gugur atau tidak kukuh. Berikut adalah beberapa faktor rambut gugur.

1. Bahan Kimia yang berlebihan. 
Ada dikalangan wanita atau lelaki kerap kali menggenakan pewarna rambut yang nyata mempunyai bahan kimia yang banyak. Ini akan menyebabkan rambut juga turut rosak. 

2. Perubahan hormon
Perubahan horman ini kebiasaannya terjadi kepada wanita lepas bersalin. Perubahan hormon yang berlaku menyebabkan rambut menjadi tidak kuat dan gugur. 

3. Kulit kepala 
Keadaaan kulit kepada yang berkelimumur / tidak sihat juga turut menyumbang kepada keguguran rambut. 

4. Diet pemakanan yang tidak seimbang
Diet makanan yang tidak seimbang juga salah satu penyebab kepada keguguran rambut. Tubuh badan memerlukan nutrien yang lengkap bagi membolehkan sumber-sumber ini dapat disalurkan ke seluruh badan. 

Petua Elakkan Rambut Gugur 

Orang dulu-dulu terlalu banyak sangat petua yang sangat berkesan dan selamat. Di sini saya sertakan sedikit perkongsian petua untuk kurangkan keguguran rambut. 

1. Santan kelapa
Santan kelapa terlalu banyak khasiatnya. Selain di buat masak, santan kelapa juga boleh digunakan untuk menguatkan akar rambut. Basahkan rambut dengan rata dan lumurkan santan kelapa keseluruh rambut. Buat urutan kepala selama 5 minit dan balutkan kepala dengan tuala lembap selama 30 minit hingga sejam. selepas itu bilas seperti biasa. 

2. Lendiran bunga dan daun bunga raya. 
lendiran bunga raya bukan sahaja dapa menyejukkan badan, malah ia sangat bagus untuk menyejukkan kulit kepala. ramas bunga dan daun bunga raya di dalam sedikit air (jangan terlalu bnyak air) kemudian ratakan dikepala. biarkan selama 30 minit dan kemudian bilas kepala sebersihnya. 

3. Yogurt
Banyak khasiat yogurt yang boleh diperoleh tubuh badan. Ia juga boleh dijadikan sebagai masker juga tau! Tapi perlu pastikan yogurt plain sahaja digunakan untuk rawatan ini. basahkan rambut sedikit dan kemudian lumurkan yogurt keseluruhan rambut. Buat urutan pada kulit kepala. Biarkan selama 30 minit atau sejam kemudian bilas dengan air bersih. 

4. Lediran daun lidah buaya. 
Ambil lendiran daun lidah buaya, kisarkan sehingga lumat. kemudian lumurkan ke seluruhan kepala. 


KURANGKAN RAMBUT GUGUR DENGAN SET SAHKLEE



Namun jika amat sukar untuk melakukan petua-petua di atas, cadangan saya anda perlu cuba set penjagaan rambut PROSANTE Shaklee. Ia amat membantu dalam menurangkan keguguran rambut. Set in terdiri daripada :

1. Revitalizing Sahmpoo dan Purifying Sahmpoo
Revitalizing shampoo berperanan untuk mebersihakan minyak yang berlebihan dan kekotoran pada kulit rambut. Shampoo ini megandungi sistem pembersihan yang patent-pending. membolehkan rkulit kepala bersih, dan memulihkan lantunan rambut.

2. Purifying Shampoo
membersih dengan lengkap dan mendalam untuk menghapuskan kotoran dan pembentukan minyak tanpa menanggalkan rambut atau kulit kepala atau warna rambut.

3. Lightweight Conditioner 
Lightweight conditioner menampilkan menampilkan scalp health complex, menyerap kutikel rambut untuk mengekalkan imbangan pH dan hidrasi kulit kepala.

4. Replenishing Conditioner 
Formula intensif kondisioner untuk semua jenis rambut yang meningkatkan kesihatan rambut dan penawar bagi rambut kering, rapuh, bertekstur dan dirawat kimia. Emolien pekat dan elemen struktur asli meresap ke dalam rambut yang kering, terlebih proses untuk membina semula keanjalan dan kekuatan. Humectant asli mengikat dan mengekalkan kelembapan untuk memulihkan kilauan dan fleksibiliti. (kegunaan sekali atau dua kali seminggu).

5. Long lasting Finishing Spray
Long lasting finishing spray melengkapkan sistem penjagaan rambut Prosante dengan melindungi rambut dari kerosakan UV sementara memberi kelembapan untuk kawalan yang rapi dan lembut.

6. Nourising Scalp Treatment
Ia berfungsi menormalkan kulit kepala untuk menyediakan persekitaran untuk rambut yang lebat dan sihat. Ia juga merwat kepangkal masalah dengan serum derma-available yang merangsang peredaran, melindungi dari serangan persekitaran dan menyediakan ramuan yang menyuburkan kulit kepala. 





Untuk sebarang pertanyaan dan pembelian boleh hubungi saya melalui medium di bawah ini!
Inginkan lebih penjimatan??? Jom daftar sebagai ahli


No comments:

Post a Comment