Monday, November 28, 2016

Set Untuk Hamil

Kehamilan merupakan sesuatu yang sangat dinantikan oleh setiap wanita yang telah berumahtangga, Namun, jika masih belum dikurniakan zuriat jangan berasa kecewa atau stress. Jangan berhenti untuk berusaha dan tawakal kepadaNYA. 

Ini cerita tentang Kakak saya..

Pic : Kredit En. Google

Kakak sulung saya dan suami telah berkahwin hampir lima tahun namun masih belum mempunyai zuriat dan mereka juga tidak mempunyai masalah kesuburan. Saya sendiri yang mencadangkan kepada kakak saya untuk mengambil GLA dan B-Complex manakala untuk suaminya saya cadangkan Zinc Complex. Memang saya monitor pengambilan kedua-dua vitamin ni sepanang tempoh pengambilan set untuk Hamil. Alhamdulillah setelah habis sebotol GLA, kakak saya di sahkan HAMIL. Sujud syukur kami bersama. Sebak dan gembira tau masa ni. Macam-macam juga ikhtiar yang dilakukan sebelum. Alahmdulillah penantian selama 5 tahun terbalas juga.

Dah tujuh tahun kisah itu berlalu. Kini kakak saya sedang menunggu hari kelahiran anak yang kedua pula. Jadi untuk wanita yang masih belum dikurniakan anak lagi, ikhtiarkan segala yang boleh. Amalkan juga solat tahajud dan solat hajat meminta padaNYA dimurahkan rezeki untuk menimang cahaya mata. 

Namun perlu di ingatkan juga ya, pastikan kitaran haid anda teratur dan anda tidak stress. Tahu tak stress juga salah satu penyebab tau perubahan hormon yang tidak stabil. Ini juga dapat meyumbang kepada ketidaksuburan seseorang wanita. Untuk bacaan lanjut tentang punca Haid Tidak Teratur di sini

Untuk bacaan set kesuburan boleh klik di sini. Untuk pertanyaan lanjut boleh hubungi saya seperti berikut:



No comments:

Post a Comment