Saturday, October 4, 2014

Tips untuk ibu hebat : Supplement untuk Pengembara?

Assalamualaikum...

Supplement untuk pengembara? Perlukah? Bagi yang prihatin tentang kesihatan, pasti supplement kegemaran menjadi fokus utama untuk di bawa ke mana sahaja. Ada juga yang menyediakan satu beg khas untuk dimuaatkan ke dalam bagasi betul tak?

Sebenarnya supplement atau vitamin-vitamin ini penting untuk memastikan tubuh anda cukup dari segi zat dan nutrien yang diperlukan setiap masa. Perkataan pengembara juga dah menunjukkan kadang kala (tapi bukan semua kot) makan ala kadar sekadar untuk memenuhi perut yang kosong, tanpa mengambil kira dari segi zat dan nutrisi (tak semua rasanya). Nampak tak di mana peranan supplement anda berfungsi?

Bagi pasangan pengantin baru rasanya tidak menjadi masalah untuk membawa kesemua Supplement kegemaran, namun bagi yang mempunyai anak yang ramai perlu mengambil kira ruang dan tempat untuk penyimpanan supplement diri sendiri, suami dan anak-anak. Banyak tu!! Pening kepala Ibu. Saya pasti dan yakin ibu-ibu yang membaca di sini semua bijak dan pandai kan. Tidak perlu pening kerana pill box atau tupperware ubat yang comel-comel pasti menjadi pilihan untuk penyimpanan Supplement keluarga.



Jom kita kongsi sedikit Supplement keluarga yang menjadi keperluan untuk pengembara. Bagi saya dan suami, sudah tentu set kesihatan optimun, omega guard, ostematrik dan ESP. Untuk anak-anak vitamin C, mealshake dan perlu saya tambahkan juga apabila mengembara sekali lagi adalah Nutriferon. Penting suplement ini di bawa ke mana-mana untuk memastikan kesihatan keluarga sepanjang perjalanan nanti.

Berdasarkan pengalaman saya juga, pernah tertinggal Supplement ini. Allah uji saya dengan kesihatan anak. Kedua-dua mereka demam secara bergilir-gilir. Klinik kebanyakkan tutup pada hari Ahad. Serius ok, memang rasa stress dan silap haribulan dengan saya sekali demam. Last-last dapat ubat doktor swasta. Jom lepas ini bagi ibu-ibu hebat kita sediakan satu bekas yang comel dan muat untuk Supplement keluarga sepanjang pengembaraan nant!

Ingin mendapatkan splement shaklee? Jangan malu dan segan untuk menghubungi saya. Konsultasi akan diberikan khas untuk pelanggan saya sahaja.



No comments:

Post a Comment